FANDOM

ערך זה עוסק בלוקומוביל המסילתי. ייתכן שהתכוונתם למפקח מסילת ארלסדייל.

FergusModel
פרגוס

סוג: אייבלינג ופורטר T9
מעצב: אייבלינג ופורטר
בונה: אייבלינג ופורטר
סידור גלגלים: 2-2-0
כוח גרירה: 10 כ"ס

פרגוס (באנגלית: Fergus) הוא לוקומוביל מסילתי. פרגוס עובד במפעל הבטון סודור.

ביוגרפיה

פרגוס עובד בעיקר במפעל הבטון הנמצא בשלוחה לקירק רונאן. בשל כך הוא מכונה "גאוות מפעל הבטון".

פעם נשלח פרגוס לעבוד במחצבת אנופה לצד מייביס, ביל ובן. פרגוס החל לעצבן את ביל ואת בן באופן מיידי על שום שכפה עליהם "לעשות [דברים] נכון", ועל כן כשהם הביאו מגרסת חצץ החליטו לפעול בניגוד להוראותיו של פרגוס בכך ש"עשו לא נכון". אלא שתעלוליהם כמעט גרמו להם להילכד במפולת סלעים שנגרמה על ידי פיצוץ ועל ידי המגרסה הכבדה, אבל פרגוס הצליח לפנות את התאומים אף שנלכד במפולת בעצמו. התאומים הצליחו לשחרר את פרגוס והתנצלו על התנהגותם הרעה.

פעם, בהיותו קטר חדש הלך פרגוס לאיבוד והגיע למגרש הגרוטאות. סולטי נשלח להביא אותו, והשניים נסעו הביתה. בעוברם ליד המגדלור התקלקל הגנרטור, ופנס המגדלור כבה. עם זאת הציע סולטי לפרגוס להשתמש בגלגל התנופה שלו על מנת להפעיל את הגנרטור. התוכנית עבדה והאונייה הצליחה להימנע מהתנגשות בסלעים.

פעם שלח סר טופְּהם הַאט את דיזל לעזור לפרגוס במפעל הבטון. גישת "העשייה הנכונה" של פרגוס החלה להרגיז את דיזל עד מהרה, ועל כן דיזל הטעה אותו בכך שאמר לו כי סר טופְּהם ביקש שיעבוד במפעל הברזל. כשפרגוס הגיע מצא שהמקום היה מפחיד מאוד, וכשארי ובֶּרט הופיעו ברחו פרגוס ונהגו מיד. כשסר טופְּהם התוודע להיעדרו של פרגוס, הוא שלח את תומס לחפשו. לבסוף מצא תומס את פרגוס, שהסתתר במכרה מחצבת מיית'ווייט לאחר שהקיטור שלו אזל. פרגוס חשש שמא יסתבך בצרות; אך כשסר טופְּהם שמע את הסיפור המלא, הוא העניש את דיזל בכך שגירש אותו למפעל הברזל, ופרגוס אסיר התודה חזר הביתה בתחושת הקלה מכך שהוא עדיין היה "גאוות מפעל הבטון".

על פי האתר הרשמי, לפרגוס יש שיעול קל אבל תמידי המשפיע על דיבורו, כתוצאה מהעבודה במפעל הבטון המאובק.

אישיות

פרגוס מכיר את ספר החוקים בעל-פה, ואמרת הכנף שלו היא "תעשו זאת נכון!". אופן ההתעקשות שלו על עשיית כל דבר בדיוק לפי הכללים מסוגל לעצבן קטרים אחרים, אם כי הוא קטר הגון שאינו מהסס לעזור לזולת בעת צרה.

מפרט טכני

אב טיפוס

פרגוס מבוסס על הלוקומוביל המסילתי מס' 9449, "בלו סירקל" (Blue Circle, "המעגל הכחול") מסדרת T9, בעל סידור גלגלים 2-2-0, מתוצרת "אייבלינג ופורטר". זהו הקטר היחיד מסוגו שנותר בעולם. מאז הופעתו הראשונה של פרגוס, "בלו סירקל" עוטר כדי להידמות לפרגוס פעמים רבות בקו הרכבת באטלפילד (Battlefield Line) שבלסטרשייר.

צביעה

פרגוס צבוע בצבע כחול רויאל עם רצועות דוד זהובות ועם גלגלים אדומים.

טריוויה

  • על פי האתר הרשמי מסוגל גלגל התנופה של פרגוס לשמש להפעלת ציוד כגון מסור, מקדחה או משאבה. בעבר, הוא שימש גם להפעלת גנרטור.
  • פרגוס מעולם לא נראה עם מסיק בנוסף לנהגו.
  • בראיון עם אתר המעריצים "האי סודור" עם כריס לויד הוזכר כי הדגם של פרגוס ניזוק במהלך צילומי הפרק "ביל, בן ופרגוס". הדגם עדיין תפקד, פרט לגלגל התנופה שלא יכול היה להסתובב יותר. סביר להניח שזו הסיבה שהוא מעולם לא הופיע לאחר העונה השביעית.
  • פרגוס מובדל מעט מאב הטיפוס שלו: תא העשן שלו גדול יותר, וזאת על מנת ליצור מקום לפניו. עקב סיבה זו, חלק גדול מלוחית בלמי הרתיעה שלו חסר.

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד