FANDOM

MainPercyCGI
פרסי

מספר: 6
סוג: קטר מיכל-אוכף של חברת "אבונסייד"
מעצב: חברת הקטרים "אבונסייד"
בונה: חברת הקטרים "אבונסייד"
סידור גלגלים: 0-4-0ST
הגעה לסודור: לפני 1935

פרסי (באנגלית: Percy) הוא קטר מיכל-אוכף ירוק וחוצפני שהובא לסודור על מנת לסייע בניהול המסילה הצפון-מערבית במהלך שביתת המחאה של הקטרים הגדולים. העבודה האהובה עליו היא הובלת רכבת הדואר, והוא עובד כקטר משא בקו השלוחה של תומס.

ביוגרפיה

סביר שפרסי נבנה על ידי חברת הקטרים "אבונסייד" ועבר בנייה מחדש בטרם נמכר יד-שנייה למסילה הצפון-מערבית. לדברי פועלים בקרובנס גייט, היו עליו גם כמה חלקים מבית "האנסלט".

כאשר גורדון, ג'יימס והנרי פתחו בשביתה בהתנגדותם לעודף העבורה שהם נאלצו לעשות מאז שתומס עזב כדי לתפעל את קו השלוחה שלו, המפקח השמן החליט כי היה צורך בקטר קטן אחר. בבית היוצר, המפקח השמן ראה קטר קטן וירוק, וכאשר הקטר אמר שהוא רצה לעבוד קשה, המפקח השמן רכש אותו וקרא לו פרסי. כשהוא החזיר אותו לסודור, היה על פרסי לתפעל את קו השלוחה כאשר תומס תפעל את המסילה הראשית עם אדוארד והורשה להישאר לאחר שהקטרים הגדולים התנצלו. בהתחלה, פרסי אהב להטריד את הקטרים הגדולים. לימים המתין פרסי בתא איתות בטידמת' אבל שכח לצפור לאתת, ולכן נבהל כאשר גורדון דהר לעברו עם הרכבת המהירה. גורדון הצליח לעצור בזמן, אך פרסי פחד כל כך, שהוא ברח, ונתקע בגדת חול. גורדון חילץ אותו, והוא הוקפד על המשימות הראשיות בטידמת'.

פרסי עדיין היה קטר חצוף ולעתים אהב להתבדח עם גורדון וג'יימס, אבל יום אחד התנקמו בו שאר הקטרים כשפרסי לא זיהה "סמפור רוורס". לימים התגרו הקטרים הגדולים בפרסי עד שדאק הגיע ועזר לפרסי לסדר אותם.

בהגיעו של דאק נשלח פרסי לקו השלוחה של תומס על מנת לסייע בבניית נמל נאפפורד ומאז נשאר שם בתור קטר משא.

בעונה השבע עשרה נתן לקייטלין להוביל את רכבת הדואר עבורו כשהיא בילתה לילה בסודור. ג'יימס הפחיד אותו פעמיים (כשג'יימס סיפר לו על רכבת הפאנטום וכשהוא התגרה בו משום שהוא פחד מהחושך), ועזר לביל ולבן כשבן ירד מהפסים. לימים נכח במופע הזיקוקים בטירת אולפסטד, ישן במזבלה של ויף כאשר הסובבן במחסן טידמת' קפא, רדף אחרי דיזל 10 כשקטרי הדיזל גנבו זר מהמחסן, ונתן לסידני גלגלים חדשים כמתנת חג המולד. הוא היה גם אחד הקטרים שלא האמינו לצ'ארלי כשאמר שהבחין בפיל על המסילה.

בעונה השמונה עשרה כמעט נקלע פרסי לתאונה עם טוד ועם תומס. לימים עזר לפנות את המסילה לקונור ולרכבת האחרונה לחג המולד ועבר פגישת מחזור מהנה עם גייטור.

אישיות

בראיין סיבלי תיאר את פרסי בספרו "האיש מאחורי תומס הקטר" כ"אחד הקטרים החרוצים במחסן, עם מראהו העגלגל ועם תמימות בעיניו הגדולות". בהתפתחות סדרת הטלוויזיה ירד ערכו של פרסי על מנת ללמד צופים מילים מסובכות, למשל: הוא היה אומר "דינגי-פרייד" כשכל אחד אחר היה אומר "דיגניפייד" ("מכובד"). בנוסף, הוא נוטה לעשות טעויות מטופשות, אך מתקן אותן כאשר הוא מבין מה הוא עשה לפני שנזק יותר גדול נגרם. פרסי מועד לתאונות למדיי, ובעל השיא הגבוה ביותר לתאונות בין העונות הראשונה והחמישית. בעונה השנייה התנגש באוטם מסילה, נפל לים, נדחף לעבר קרון בילום, התנגש בעגלת סיד ונפגע מארגז דבשה שנפל עליו. תאונתו המגוכחת ביותר עד כה הייתה בעונה השישית כשהחליק על מסילה שמנונית, התרסק דרך מפעל השוקולד והגיח מעברו השני מכוסה בשוקולדה. אף על פי כן, הוא תמיד מנסה לעשות ככל יכולתו, לומד מטעויותיו, ומסיים את עבודותיו - סיבה שבגינה המפקח השמן העריץ אותו תכופות.

החל מהעונה השנייה הייתה לפרסי יריבות קטנה עם הרולד, שנבעה מהמירוצים ביניהם. אולם, הם תמיד מוכנים לעזור אחד לשני בעת צרה.

בנוסף, הייתה לו טינה מהקטרים הגדולים שפיתו אותו לא להבין סמפור, אך הפסיק זאת עם עזרתו של דאק. לכן, כששטויות עולות על הגבול, פרסי לא יתמודד איתן ויחפש עזרה על מנת לטפל בבעייה.

מפרט טכני

בסיס

פרסי מבוסס ברובו על קטר 0-4-0ST של חברת "אבונסייד" עם מבנה גופו של גרייט וסטרן מס' 1340 "טרוג'ן", תא הפחם של גרייט וסטרן מס' 1361, מסגרות תחתיות של חברת "האנסלט", מעשנה היוצאת ממיכלו, בוכנות חיצוניות, ותיבות חול על המדרך שלו.

צבע

פרסי צבוע בצבע הירוק של המסילה הצפון-מערבית עם פסים אדומים וצהובים, והמספר "6" צבוע על צדדיו בצהוב עם מסגרת אדומה.

"זחל ירוק"

הכומר ו. אודרי וק. רג'ינלד דאלבי לא בדיוק הסתדרו. אודרי חשב שאיוריו של דאלבי היו "דמויי צעצועים"; הדבר החמיר ביצירתו של פרסי, שתואר כהכלאה בין קטרי 0-4-0ST של "אבונסייד" לבין מס' 1340 "טרוג'ן" של מסילת גרייט וסטרן עם תא פחם.

בצאתו לאור של הספר "פרסי הקטר הקטן" כתב אודרי לדאלבי בביקורת על איוריו, וטען שפרסי נראה כמו "זחל ירוק עם פסים אדומים". דאלבי לא יכול היה לספוג ביקורת חריפה זו ופרש באופן מיידי. עם זאת לא חלפה הבושה. תומס כינה את פרסי "זחל ירוק עם פסים אדומים" הן בספר "קטרי הרכבת הקלה" והן בפרק "זחל דובון".

טריוויה

  • פרסי היה הדמות הראשונה שקיבלה מוצר מסחרי כלשהו.
  • בין העונות השמינית והשתים עשרה, חלונות תא הנהג של פרסי היו אטומים.
  • בסדרת הספין-אוף "ג'ק וחברת הבנייה של סודור", כיפתו של פרסי כיפה ומדרגותיו אדומות.
  • בגרסה הצרפתית של הסדרה הקלאסית נקרא פרסי "פייר", אבל נקרא בשמו המקורי בסדרה החדשה.
  • צליל המשרוקית של פרסי הוא למעשה של אדוארד בגובה צליל גבוה יותר.
  • בעונה החמישית, הפנס של פרסי הופיע ונעלם. מאז תומס ומסילת הקסמים, הפנס של פרסי נהייה קבוע.
  • במציאות, פרסי היה יוצא דופן למדי, מאחר שמבחינה טכנית הוא קטר מעיצוב חד פעמי.

המסילה הצפון-מערבית
תומסאדוארד (אדי)הנריגורדוןג'יימספרסיטובידאקדונלד ודאגלסאוליברדייזיבוקובֵּרפיפ ואֶמה
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרבקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֵּרטסולטידניסדֵןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד