FANDOM

PercyCGIpromo5
פרסי

מספר: 6
דגם: GWR Avonside 0-4-0ST עם מבנה #1340 "Trojan" ותיבת פחם מסוג 1361
מעצב: Avonside Engine Company
בונה: Avonside Engine Company
סידור גלגלים: 0-4-0ST
הגעה לסודור: לפני 1935

פרסי (באנגלית: Percy) הוא קטר מיכל-אוכף ירוק וחוצפני שהובא לסודור כדי לסייע בתפעול המסילה במהלך שביתת הקטרים הגדולים. העבודה האהובה עליו היא הובלת רכבת הדואר, והוא עובד בקו השלוחה של תומס בתור קטר משאות.

ביוגרפיה עריכה

סביר שפרסי נבנה על ידי חברת Avonside ועבר בנייה מחדש לפני שנמכר יד-שנייה למסילה הצפון-מערבית. לדברי פועלים בקרובנס גייט, היו עליו גם כמה חלקי Hunslet.

כאשר גורדון, ג'יימס והנרי פתחו בשביתה בהתנגדותם לעודף העבורה שהם נאלצו לעשות מאז שתומס עזב כדי לתפעל את קו השלוחה שלו, המפקח השמן החליט כי היה צורך בקטר קטן אחר. בבית היוצר, המפקח השמן ראה קטר קטן וירוק, וכאשר הקטר אמר שהוא רצה לעבוד קשה, המפקח השמן רכש אותו וקרא לו פרסי. כשהוא החזיר אותו לסודור, היה על פרסי לתפעל את קו השלוחה כאשר תומס תפעל את המסילה הראשית עם אדוארד והורשה להישאר לאחר שהקטרים הגדולים התנצלו. בהתחלה, פרסי אהב להטריד את הקטרים הגדולים. מאוחר יותר, פרסי המתין בתיבת סימון בטידמת', אך שכח לצפור לאתת, ולכן נבהל כאשר גורדון דהר לעברו עם הרכבת המהירה. גורדון הצליח לעצור בזמן, אך פרסי פחד כל כך, שהוא ברח, ונתקע בגדת חול. גורדון חילץ אותו, והוא הוקפד על המשימות הראשיות בטידמת'.

פרסי עדיין היה קטר חצוף ולעתים אהב להתבדח עם גורדון וג'יימס, אבל יום אחד התנקמו בו שאר הקטרים כשפרסי לא זיהה "סמפור רוורס". לימים התגרו הקטרים הגדולים בפרסי עד שדאק הגיע ועזר לפרסי לסדר אותם.

עם בואו של דאק, פרסי נשלח לקו השלוחה של תומס על מנת לסייע בבניית נמל נאפפורד ומאז נשאר שם בתור קטר משא.

בעונה ה-17, הוא נתן לקייטלין להסיע את רכבת הדואר עבורו כשהיא בילתה ללילה בסודור. ג'יימס הפחיד אותו פעמיים (כאשר ג'יימס סיפר לו על רכבת הפאנטום והקניט אותו משום שהוא פחד מהחושך), ועזר לביל ובן כאשר בן ירד מהפסים. מאוחר יותר, הוא השתתף במופע הזיקוקים בטירת אולפסטד, ישן במזבלה של ויף כאשר הסובבן בסככות טידמת' קפא, רדף אחר דיזל 10 כאשר הדיזלים גנבו זר מהסככה ונתן לסידני גלגלים חדשים בתור מתנת חג המולד. הוא היה גם אחד הקטרים שלא האמינו לצ'ארלי, כאשר הוא אמר שהוא ראה פיל על המסילה.

בעונה ה-18, פרסי כמעט נקלע לתאונה עם טוד ועם תומס. מאוחר יותר, הוא עזר לפנות את המסילה לקונור ולרכבת האחרונה לחג המולד ועבר פגישת מחזור מהנה עם גייטור.

אישיות עריכה

בספר "איש תומס הקטר", בריאן סיבלי תיאר את פרסי כ-"אחד הקטרים החרוצים בסככה, עם המראה ה-"רולי-פולי" שלו ותמימות בעינייו הגדולות". בהתפתחות של סדרת הטלוויזיה, הערך של פרסי ירד על מנת ללמד צופים מילים קשות, למשל: הוא היה אומר "דינגי-פרייד" כשכל אחד אחר היה אומר "דיגניפייד" ("מכובד"). בנוסף, הוא נוטה לעשות טעויות מטופשות, אך מתקן אותן כאשר הוא מבין מה הוא עשה לפני שנזק יותר גדול נגרם. פרסי מועד לתאונות למדיי, ובעל השיא הגבוה ביותר לתאונות בעונות 1-5. בעונה ה-2, הוא התנגש בבלמים, נפל לים, נדחף על קרון בילום, התנגש בעגלה, ונפגע מארגז מולסה שנפל עליו. עד כה, תאונתו המגוכחת ביותר הייתה בעונה ה-6, כאשר הוא החליק על מסילה שמנונית, התרסק דרך מפעל השוקולד, והגיח מקצהו השני מכוסה בשוקולדה. למרות זאת, הוא תמיד מנסה לעשות ככל שיכול, לומד מטעויותיו, ומסיים את עבודותיו - דבר שהמפקח השמן העריץ אותו עליו לעתים קרובות.

מאז העונה ה-2, לפרסי הייתה יריבות קטנה עם הרולד, שנבעה ממירוציהם. אולם, הם תמיד מוכנים לעזור אחד לשני בעת צרה.

בנוסף, הייתה לו טינה מהקטרים הגדולים שפיתו אותו לא להבין סמפור, אך הפסיק זאת עם עזרתו של דאק. לכן, כששטויות עולות על הגבול, פרסי לא יתמודד איתן ויחפש עזרה על מנת לטפל בבעייה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

פרסי מבוסס בעיקר על קטר 0-4-0ST מחברת Avonside עם המבנה של "GWR 1340 "Trojan, תא הפחם של GWR 1361, מסגרות תחתיות מ-Hunslet, מעשנה היוצאת ממיכלו, בוכנות חיצונייות, ותיבות חול על סיפונו.

צבע עריכה

פרסי צבוע בצבע הירוק של המסילה הצפון-מערבית עם פסים אדומים וצהובים, והמספר "6" על צדדיו בצהוב.

"זחל ירוק" עריכה

הכומר וילברט אודרי וקלרנס רג'ינלד דאלבי לא ממש הסתדרו. אודרי חשב את איורייו של דאלבי כ-"דמויי צעצועים"; הדבר החמיר ביצירתו של פרסי, אשר תואר כהכלאה בין קטרי 0-4-0ST של Avonside ו-1340 Trojan של ה-GWR עם תא פחם.

כאשר הספר "פרסי הקטר הקטן" יצא לאור, אודרי כתב לדאלבי בביקורת על איורייו, וטען שפרסי דמה ל-"זחל ירוק עם פסים אדומים". דאלבי לא יכל להתמודד עם זה ופרש מיידית. אולם, החרפה לא עברה. תומס קרא לפרסי "זחל ירוק עם פסים אדומים" הן ב-"קטרי החשמלית" והן בפרק הטלוויזיוני "דוב צמרי".

טריוויה עריכה

  • פרסי היה הדמות הראשונה שקיבלה מוצרים מסחריים.
  • מעונות 8-12, חלונות תא הנהג של פרסי היו אתומים.
  • ב-"ג'ק וחברת הבנייה של סודור", לפרסי כיפה ירוקה ומדרגות אדומות.
  • בגרסה הצרפתית של הסדרה הקלאסית, פרסי נקרא פייר, אך בסדרה החדשה, הוא נקרא פרסי.
  • צופרו של פרסי הוא בעצם גרסה צווחנית של צופרו של אדוארד.
  • בעונה ה-5, הפנס של פרסי הופיע ונעלם. מאז תומס ומסילת הקסמים, הפנס של פרסי נהייה קבוע.
  • במציאות, פרסי היה יוצא מדופן למדיי, משום שמבחינה טכנית הוא קטר חד פעמי.

המסילה הצפון-מערבית