FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר אחד או יותר שמעולם לא הופצו בישראל (לפחות לעת עתה), לא תורגמו לעברית, או שאין ודאות לגבי זמינותם בישראל או קיומה של גרסה עברית רשמית. אי לכך, המידע המופיע להלן עשוי שלא לשקף במדויק את הגרסה הרשמית, או את ההפצה בישראל.

ערך זה עוסק בספר ב-"סדרת הרכבות". ייתכן שהתכוונתם לקטר המיכלים.

PercytheSmallEngine2015Cover
פרסי הקטר הקטן
Percy the Small Engine
מאת

וילברט אודרי

איורים

קלרנס רג'ינלד דאלבי

שנת הוצאה

1956 עד היום

הוצאה

אדמונד וורד
הוצאת אגמונט

הספר הקודם

ארבעה
קטרים קטנים

הספר הבא

שמונת הקטרים
המפורסמים

פרסי הקטר הקטן (באנגלית: Percy the Small Engine) הוא הספר האחד עשר ב-"סדרת הרכבות".

הקדמה עריכה

כריסטופר, ג'יילס, פיטר וקלייב היקרים,
תודה על שכתבתם כדי לבקש ספר על פרסי. הוא עדיין חוצפני, ואנחנו (סר טופהם האט ואני) חששנו שאם היה לו ספר לעצמו, הדבר עלול היה לגרום לו להתחצף יותר מאי פעם, וזה לא היה מקובל בשום פנים!

עם זאת, פרסי היה קטר כל כך רב תועלת, ששנינו חושבים שמגיע לו ספר. הנה הוא.
המחבר (תרגום חופשי)

סיפורים עריכה

פרסי והסמפור עריכה

לאחר שהוא ממציא בדיחות זולות על גורדון ועל ג'יימס מחליט פרסי שלא להפריע להם למשך זמן מה, אבל כשהוא מתבקש להוביל רכבת לנאפפורד, הוא נהיה חסר זהירות וניגש לספר להם. גורדון וג'יימס מסתערים על הזדמנותם ומזהירים אותו מפני "סמפורי רוורס", וכאשר הוא עוצר בסמפור שמחוץ לנאפפורד, הוא משוכנע שהוא ממתין ל-"סמפור רוורס". לבסוף, הוא עושה מעצמו אידיוט גמור, וגורדון רואה את כל הפרשה.

דאק לוקח אחריות עריכה

המפקח השמן משיג קטר חדש כדי לסייע לפרסי, אבל גורדון וג'יימס אומרים לפרסי שבמידה שהוא היה עובד קשה יותר, הם לא היו זקוקים לכך. פרסי המעוצבן עובד כל היום ונהיה תשוש, אבל שמח כשמגיע הקטר החדש, מונטגיו, המוכר בכינוי דאק ("ברווז") מחמת ה-"בִּרווּז" שלו. הם נהנים ביחד, אבל אז הקטרים הגדולים (ביניהם הנרי) נותנים להם פקודות. דאק ופרסי חוסמים את הכניסה למחסן הקטרים בנקמה. המפקח השמן מגיע ונוזף בכל חמשת הקטרים. פרסי נשלח לעבוד בנאפפורד, ודאק מנהל את עומס העבודה לבדו.

פרסי והרולד עריכה

יום אחד בשדה התעופה פוגש פרסי במסוק רועש בשם הרולד, שאומר שרכבות הן איטיות ומיושנות. מאוחר יותר לוקח פרסי הזועם קרונות משא לנמל נאפפורד, כשלפתע הוא רואה את הרולד באוויר, ומחליט להתחרות בו. בנמל, פרסי חושב שהוא הפסיד, אבל המסיק שלו רואה שהרולד מחפש מקום לנחיתה. בתרועת ניצחון שרים אנשי הצוות של פרסי והפועלים שיר על התחרות.

ההבטחה של פרסי עריכה

תומס עסוק ומבקש מפרסי להוביל את תלמידי בית הספר של יום א' הביתה. פרסי מסכים, אבל גשם כבד מתחיל לרדת כשמגיע הזמן לעזוב. פרסי עוצר מלפני דיר מוצף, אבל אינו יכול לחזור, מאחר שגשר קרס. כשהוא חוצה את הדיר נכנסים מים לתוך האש שלו והוא נעצר. פרסי ממשיך בדרכו במאמץ, תוך שהוא מתודלק על ידי לוחות רצפה מהקרון של הכרטיסן. לאחר שהרולד זורק אליהם צידה, שנופלת על דוד החימום של פרסי, הם מגיעים לבטחה, והמפקח השמן משבח את השניים.

דמויות עריכה

טריוויה עריכה

  • ספר זה היה האחרון שאוייר בידי קלרנס רג'ינלד דאלבי, מאחר שהכומר ו. אודרי טען כי פרסי נראָה כמו "זחל ירוק עם פסים אדומים" באיורים. דאלבי נעלב וסירב לאייר את הכותרים הבאים בסדרה. לימים אוזכרה ההערה על מראהו של פרסי בספר "קטרי הרכבת הקלה".
  • הסיפור "ההבטחה של פרסי" מבוסס על אירוע אמיתי בו נתקעה רכבת במים בעומק 152.4 ס"מ בסמוך להנסטנטון שבנורפולק, ואנשי הצוות הובילו את הרכבת להנסטנטון בעזרת לוחות הרצפה של קרון הבילום.
  • ספר זה היה הספר המוקלט האחרון בהגשת ג'וני מוריס.

שגיאות עריכה

  • עמוד החשמל שליד המחסן החד-מסילתי בפרק "פרסי והסמפור" נעלם.
  • בפרק "דאק לוקח אחריות":
  • באיור השלישי נראה דאק גבוה יותר מהנרי.
  • באיור השביעי הגוון הירוק של דאק בהיר יותר בהרבה.
  • באיור השלישי של "פרסי והרולד", המצמד הקדמי של טובי חסר והוא צבוע בצביעתו הישנה.

גלריה עריכה