FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק בְּמוצר/ים שמעולם לא תורגמו לעברית (לפחות לא לעת עתה), או שגרסה עברית (רשמית) קיימת אבל טרם נמצא מידע. אי לכך, הערך עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית במדויק, במידה שקיימת.

ערך זה עוסק במשחק המחשב. ייתכן שהתכוונתם ל-DVD.

TroubleontheTracks
צרות על המסילה
Trouble on the Tracks
פיתוח

Minds Eye Productions

הפצה

Hasbro Interactive

מוזיקה

מייק אודונל
ג'וניור קמפבל

שנת הוצאה

2000

מדבבים

מייקל אנג'ליס (הממלכה המאוחדת)
רובין סמית' (ארצות הברית)

פלטפורמות

PC

צרות על המסילה (באנגלית: Trouble on the Tracks) הוא משחק מחשב שפותח על ידי חברת "מיינדס איי פרודקשנס" והופץ על ידי הסברו אינטראקטיב בשנת 2000.

עלילה

כמות הפחם בסודור מתמעטת, ועל כן שולח המפקח השמן את ג'יימס לאסוף עוד פחם. אלא שבדרך נוסע ג'יימס מהר מדי והוא יורד מן המסילה בהגיעו לפנייה חדה. המפקח השמן מודאג לגבי ג'יימס, ועל כן הוא שולח את הרולד לחפשו. הרולד מוצא את ג'יימס, וטייסו מתקשר אל המפקח השמן על מנת להביא את רכבת החילוץ. אך מכיוון שאין פחם לקטרים, מה יוכל המפקח השמן לעשות?

המפקח השמן קורא לאחת המשאיות האיומות, ומבקש ממנה לנסוע למכרה ולאסוף פחם עבור הקטרים. אלא שהמשאית אינה רוצה לעזור לקטרים. לאחר שהמפקח השמן מסביר שג'יימס נקלע לתאונה וכי מדובר במצב חירום ניגשת המשאית לעבודה בהתמרמרות.

כשהקטרים חוזרים לתפקד שוב מבקש המפקח השמן מתומס לחלץ את ג'יימס. אלא שבדרכו נופלים גלגלי השיניים של המנוף בהגיעו לקטע מסילה משובש. עם זאת מטופל המנוף בהקדם וג'יימס מוחזר למסילה, ותומס מעתיק אותו חזרה למחסן הקטרים לצורך תיקוניו.

מאוחר יותר עוזרים הקטרים למפקח השמן למצוא משרוקית (צופר קיטור) חדשה לג'יימס. פרסי מביא את המשרוקית החדשה למפקח השמן, וניגש לנוח לאחר עבודתו המייגעת. בינתיים נוסע תומס לנמל כדי לאסוף מקרנקי חלקים חדשים לג'יימס, אך הוא מתקשה לבצע את עבודתו כשקרונות המשא גורמים לבעיות.

המפקח השמן שולח את פרסי לסדנת הפנסים כדי לאסוף פנס חדש לג'יימס, והוא חוזר למגרש תוך רגעים ספורים. פרסי מוצא את ג'יימס ממתין לתיקונים עצוב מאוד, מתוך מחשבה שלעולם לא יחזור לתפארת. ג'יימס מודה לפרסי על עזרתו, ותומס מעתיק את ג'יימס לתוך המחסן לצורך תיקוניו.

כעבור שעות ספורות יוצא ג'יימס מן המחסן כמו קטר חדש לחלוטין, ומרגיש נהדר. נקבע שגורדון יסייע בעבודה הקשה, אבל ג'יימס עדיין לא מוכן; עליו להתמלא במים ולתדלק בפחם. כשג'יימס מוכן מעתיק תומס את קרונות הנוסעים של ג'יימס למקומם בעבורו, בעוד שהוא אומר כי הוא שמח שג'יימס חזר.

ג'יימס ושאר הקטרים חוזרים למחסן. ג'יימס חש גאווה, ומספר לקטרים שהנוסעים נהנו ושהוא נזהר מאוד שלא להיקלע לתאונה נוספת. ואז אומר המפקח השמן לקטרים שכולם היו רבי תועלת.

דמויות

שלבים

בכל פעילות קיימים שלושה שלבים.

  • לחפש את ג'יימס - עיזרו להרולד לחפש את ג'יימס ברחבי האי. טייגר מות' המטוס הדו-כנפי יכול לסייע לכם.
  • המשאית במחצבה - עיזרו להעמיס את המשאית האיומה בפחם, אך היזהרו מכלי העבודה!
  • לתקן את מנוף החילוץ - בחרו את גלגלי השיניים הנכונים ושימו אותם במקומם על מנת שהמנוף יוכל לעבוד.
  • לחפש צופר לג'יימס - מיצאו את הצופרים הנכונים עבור הקטרים שבמחסן. הצופר האחרון שיישאר יילך לג'יימס.
  • צרות בנמל - התאימו את משקלם של הקרונות הטורדניים עם ארגזי החלקים החדשים עבור ג'יימס.
  • לחפש פנס חדש לג'יימס - עיזרו להחזיר את הפנסים למדפים. הפנס האחרון שיישאר יילך לג'יימס.
  • לתקן את ג'יימס - ציבעו ותתקנו את ג'יימס על מנת שהוא יוכל להיות קטר חדש ומבריק!
  • להכין את ג'יימס - ג'יימס זקוק למים ולפחם לפני שהוא יוכל להתחיל בנסיעת הנוסעים שלו.

טריוויה

  • מייקל אנג'ליס סיפק את הקריינות ואת דיבוב הדמויות במשחק זה בממלכה המאוחדת, ורובין סמית' עשה זאת בגרסה האמריקאית.
  • המנגינות המקוריות מאת מייק אודונל וג'וניור קמפבל משמשות במשחק.
  • העלילה דומה לעלילת הפרק "תומס ורכבת החילוץ".
  • ניתן לראות מפה של סודור מתוך "סדרת הרכבות" כשהמפקח השמן מדבר עם מפקח שדה התעופה של הרולד.
  • מדריך המשחק מציג צילומי מסך מתוך אב הטיפוס של המשחק. בחלק מן התמונות מופיע הסַמָן המקורי מתוך "הרפתקת הפסטיבל הגדול" במקום זה ששימש בגרסה הסופית.
  • בקבצי המשחק נמצאים קבצי שמע של קטעי דיבוב ואפקטים קוליים שלא שימשו, ורבים מהם מעידים על כך שטובי אמור היה להופיע בכל שלושת השלבים של משחקון חיפוש הצופר לג'יימס.

שגיאות

  • כמעט בכל הסצינות לובש אדוארד הבעת פנים ממורמרת.
  • כשג'יימס נמצא על צידו בסרטון הפתיחה, המסילה שלידו מהופכת.
  • כשתומס דוחף את ג'יימס בחזרה למחסן נראה עותק כפול של תומס בתוך המחסן.
  • לאדוארד יש את צליל השריקה (צפירה) של אוליבר.
  • בחלק מן הסצינות, מוטות החיבור של הקטרים חסרים או שגלגליהם אינם מסתובבים. הדבר בולט בעיקר אצל תומס.
  • כשתומס מעתיק את קרונות הנוסעים של ג'יימס, שניהם קרונות בולמים (אחוריים). כשהוא נוסע לאחור, גלגליהם של הקרונות עדיין מסתובבים, וכשג'יימס יוצא מהמגרש, הם הופכים לאנני ולקלרבל.
  • כשג'יימס מנסה לבלום מתעופפים גצים, אך גלגליו עדיין ממשיכים להסתובב.
  • כשג'יימס מונח בחזרה על המסילה, הוא מקונן שהפנס שלו נשבר, אבל אין עליו פנס; למעשה, הוא בכלל לא נשא פנס כשהוא נקלע לתאונתו.
  • קרנקי הונמך למחצית מגובהו לערך.
  • הטייס של הרולד מתקשר אל המפקח השמן ממכשיר רדיו אל טלפון הפמוט של המפקח השמן; במציאות, הדבר אינו מתאפשר מכיוון שהמכשירים לא היו מזהים זה את זה, ולכן אינם תואמים.
  • סידור המסילות באזור תאונתו של ג'יימס משתנה.
  • מחסן הקטרים טידמת' מוצג שוב עם דלתות אחוריות.
  • בפעילות "לחפש צופר לג'יימס", המספר והפנס הקדמי של טובי חסרים. בנוסף לכך, יש לו שני זוגות בלמי רתיעה קדמיים בשלב הקל.
  • כשתומס אומר לג'יימס שבמהרה יחזירו אותו למסילה, המסילה שמתחתיו מובילה לתוך העצים.
  • הרולד מוצג עם שישה להבים במקום שלושה.
  • ג'יימס נוחת במרחק מטרים ספורים מן הפנייה שבה אירע השימוט שלו.
  • צידו הימני של ג'יימס נשרט לאחר השימוט, אבל הוא נחת ארצה על צידו השמאלי. בנוסף לכך, לא ניתן היה לראות דבר מה שיכול היה לפגוע בצידו הימני של ג'יימס.
  • חלקיו של ג'יימס לא היו נופלים בקלות ללא שריטה.
  • בסרטון הסיום נראית עין שלישית ליד אדוארד במחסן הקטרים.

גלריה