FANDOM

ערך זה עוסק בדמויות. ייתכן שהתכוונתם לפרק מהעונה הראשונה, לפרק מהעונה הרביעית, או לשיר.

קרונות פתוחים
TroublesomeTrucksCGIpromo2

קרונות סגורים
ACloseShave9

מיכליות
ToadStandsBy76

קרונות טורדניים (בבריטניה: Troublesome Trucks ובארצות הברית: Foolish Freight Cars, "קרונות משא טיפשיים" או Cars) נקראים כך מכיוון שהם נוטים להיות מאוד טורדניים ואוהבים לעשות תכסיסים לקטרים, מלבד אדוארד, סטפני, הירו וסולטי, והיו אחראים לתאונות רבות. אולם, מאז שדאגלס ריסק את קרון הבילום הנוקמני וכשאוליבר שבר לרסיסים את מנהיגם, S.C. ראפי, ישנם קטרים המפחידים אותם.

אולם, היו כמה מקרים שבהם היו הקרונות והקטרים באותו הצד, למשל כשקיבל דיזל הזדמנות שלישית בסודור, אבל פיתו אותו הקרונות להשתובב ושוב להיגרש.

אישיות עריכה

קרונות משא נחשבים כמרדני המסילה, מכיוון שרובם אוהבים לעשות מעשי קונדס ולגרום לצרות. הם יעשו תכסיסים לקטרים בהתבסס על הצורה שבה הקטרים מתייחסים אליהם. מרבית התאונות שגורמים הקרונות הן צורת נקמה על התעללות. אם קטר מרגיש רע או עושה טעות, הקרונות מתחילים בתעלולים פרועים כגון שירה, שימוש בכינויי גנאי, בלימות, דחיפות, התנגשויות, צחקוקים וכו'.

קרונות משא ניתנים גם לתיאור כטריטוריאליים; כשהם מתרגלים להימשך על ידי קטרים מסוימים, קטר אחר בחצר שיקח אותם עלול לגרום לקרונות לבלבול או לכעס. לדוגמה, בפרק "המצב המסוכן של פרסי", התחלפו טובי ופרסי בתפקידיהם, מה שהרגיז את הקרונות של טובי וגרם לפרסי להתרסק.

אולם, בין העונות השלושה עשר והשישה עשר, הם היו נרגנים והתנהגו כראוי. אולם, מאז "מלך המסילה", הם חזרו לאישיותם הישנה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

לרוב מבוססים הקרונות הטורדניים על קרונות פתוחים העשויים משבעה או משמונה קרשים בכל קצה. הסוג הסגור הם בעיקר קרונות "בריטיש ריילווייז" סגורים 12 טון עם קצוות גליים.

צבע עריכה

קרונות משא צבועים בעיקר באפור כהה, בירוק כהה, או בחום עם מסגרות שחורות, אף על פי שלאחרונה הם הופיעו באדום, בירוק, בכחול, בוורוד, ובמגוון צבעים אחרים. לקרונות פרטיים יש בדרך כלל צביעה מיוחדת משלהם.

שימוש עריכה

קרונות משא משמשים בעיקר להובלת מחצבים ופחם. מכיוון שנמצאים הם בכל מקום במסילה, הם שומשו להובלת מגוון חומרים אחרים, כגון עץ, חול, חימר, לבנים, ואף פסולת מסערות גדולות. בעונות יותר חדשות, הם שומשו להובלת מטענים מסוימים שהתאימו יותר לקרונת סגורים, בהם ספרים, אבקת קקאו, מתנות, ודגים טריים.

טריוויה עריכה

  • לאף קרון משא אין שם; אולם, אלה הנמצאים בבעלות פרטית נקראים לרוב על שם בעליהם, למשל S.C. ראפי, פרד פלהיי, .U. L. P, בנט ושות', ואולי גם ריקטי.
  • החל מהעונה השישית באמריקה, המונח "truck" משומש לעתים יותר קרובות. אולם, בעונות יותר חדשות, התחילו להשתמש בארה"ב במונח "car" יותר בקביעות.
  • בעונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה, פניהם של הקרונות היו בתוך גופיהם, בדומה לאנני ולקלרבל. החל מהעונה השנייה, הם קיבלו תבניות פנים על מנת לאפשר למגוון הבעות פנים רחב יותר.
  • לקרונות עמד להיות תפקיד בולט ב-"תומס ומסילת הקסמים", אך הם נחתכו מן התסריט הסופי.
  • החל מהעונה השתים עשרה, לכל הקרונות הטורדניים אותם תווי הפנים. בנוסף, רק לקרונות השחורים והאפורים יש פנים.
  • החל מהמעבר לאנימציה ממוחשבת, נעשו הקרונות הפתוחים גבוהים יותר.
  • במהלך העונות הארבע עשר והחמש עשר, לקרונות לא היו פנים. פניהם הוחזרו בעונה השש עשרה.
  • עד "מלך המסילה", הפסיקו הקרונות הטורדניים לגרום לתאונות לאחר הפרק "אמילי יודעת הכי טוב" מהעונה התשיעית, ולא דיברו לאחר העונה השתים עשרה.
  • על פי הספר "אוליבר הקטר המערבי" מסדרת הרכבות, קרונות רבד נחשבים הנוראיים ביותר.
  • כמה תבניות פנים של טוד, בולסטרוד וקרון הבילום הנוקמני נראו על קרונות המשא.

המסילה הצפון מערבית - ציוד רכבות נייד
אנני וקלרבלהנרייטהאלזיטודאיזבל ודולסיאליס ומירבלS.C. ראפיפרד פלהייריקטיויקטוריהקרונות טורדניים • "הדג המעושן המעופף" • קרון הבילום הנוקמנימפזר הרבדקרונות הקרקסקרונות בקרקרונות קאוליניטרכבת החילוץקרונות בילום
אולד סלואו קואוץ'רוקיהקטורקרונות דוארמכונת השלג של גורדוןמנוע הסילוןקרונות הנוסעים של אמיליהקרונות של ג'יימסהקרונות של תומסהקרונות המיוחדים של גורדוןהקליופההקרונות של סטיבןקרונות אקספרסהרכבת המלכותיתקרונות ישניםהעגלה הידניתמיכליות חלבקרונות מלחמיכליות זפתקרונות מסילות שלוחהקרונות צמחיםמיכליות דלקקרונות מיוחדיםמיכליות שמןקרונות הזיקוקים מיכליות קרםמיכליות ריבהמיכליות פטלמיכלית הטופיקרונות החלקהג'ודי וג'רום