FANDOM

ערך זה עוסק בדמויות. ייתכן שהתכוונתם לפרק מהעונה הראשונה, לפרק מהעונה הרביעית או לשיר.

קרונות משא פתוחים
TroublesomeTrucksMainCGI
קרונות משא אטומים
SingleVentVanCGI
מכליות
OilTankersCGI

קרונות טורדניים או קרונות משא בעייתיים (בבריטניה: Troublesome Trucks ובארצות הברית: Foolish Freight Cars, "קרונות משא טיפשיים" או Cars) תמיד נקראים כך מכיוון שהם מסוגלים להיות טורדניים מאוד ואוהבים לתעתע בקטרים, למעט אדוארד, סְטֶפּני, הירו וסולטי. הקרונות אחראיים למרבית תאונות הרכבת בסודור. עם זאת, מאז שדאגלס ריסק את קרון הבילום הנוקמני וכשאוליבר פירק את מנהיגם S.C. ראפי לגורמיו, חלק מהקטרים מהווים איום עליהם.

אולם, היו לא מעט מקרים בהם הקרונות והקטרים היו באותו הצד, למשל כשדיזל קיבל הזדמנות שלישית בסודור, אך הקרונות הסיתו אותו להתנהג באופן בלתי הולם ולהיגרש עוד הפעם. כמו כן ביקשו מפרסי לעזור להם להתרחק מדוברה גסה ומעצבנת בשם בולסטרוד, אבל רק נפלו לתוך גופו והסבו לו נזק, ובכך הוא נלקח לחוף ים.

אישיות

לכל קטר מנוסה ידוע שאין לבטוח בקרונות משא. ניתן להחשיב את קרונות המשא כמרדנים וכאויבי כל הציוד הנייד במסילה, הואיל ורובם אוהבים לעולל מעשי קונדס ולגרום לצרות, ללא כל התחרטות על מעשיהם אלא במקרה שהקטר האחראי עליהם נוזף בהם. במידה שהקטר שרוי במצב רוח רע, מבצע טעות או מהווה "מטרה קלה", הקרונות מתחילים בתעלולים פראיים כגון שירה מבזה, שימוש בכינויים פוגעניים, התנגדות (עיכוב פתאומי), דחיפה, שיסוי וכן הלאה. הם מתעתעים בקטרים בהתבסס על האופן בו הם מתנהגים כלפיהם. מרבית התאונות שגורמים הקרונות נעשות למטרות נקמה על התעללות. הם מבצעים כל תוכנית שלהם, אף אם היא מובילה לשימוט, לנזק או להרס עצמי.

ניתן אף לתאר את הקרונות כסתגלנים; כשהם מתרגלים לקטרים מסוימים, קטר אחר במגרש שלוקח את הקרונות עלול להסב להם בלבול או כעס. לדוגמה, בפרק "המצב המסוכן של פרסי", טובי ופרסי התחלפו בעבודות ובכך הרגיזו את קרונותיו של טובי וגרמו לפרסי להתרסק. בפרק "אוליבר מודה באשמה" סירבו הקרונות שאוליבר יקח אותם ודרשו במקומו את דאק, דונלד או דאגלס.

לדעת הקרונות, קטר אחד טוב כמו רעהו. פעם, לאחר שנמנע מהם להתנקם בג'יימס על שהתנגש בהם באלימות, הם כילו את חמתם בתומס במקומו.

בין העונות השלוש עשרה והשש עשרה התנהגו הקרונות באופן חריג בטיבו, אבל רק התרגזו בקלות. החל מהספיישל "מלך המסילה", הם חזרו לאופיים הקודם והחלו שוב להתנהג רע ולגרום לתאונות.

מפרט טכני

אבות טיפוס

לרוב מבוססים הקרונות הטורדניים על קרונות פתוחים הבנויים משבעה או משמונה קרשים בכל קצה. הסוג האטום הם לרוב קרונות אטומים במשקל 12 טון של חברת "בריטיש ריילווייז".

צביעוֹת

בספרי "סדרת הרכבות" ובסדרה המצולמת, הקרונות הטורדניים היו במקור בעלי מגוון צבעים שונים כגון חוּם, שחור, ירוק, כתום, ורוד, כחול וצהוב. אולם, בין העונות השבע עשרה והתשע עשרה היה צבעם של כל הקרונות הטורדניים אפור בהיר או כהה. נכון לעונה העשרים צבועים הקרונות בצביעות שונות כגון לבן, קרם ושחור. קרונות טורדניים הנמצאים בבעלות פרטית צבועים לרוב בצביעות מיוחדות משל עצמם.

טריוויה

  • לאף קרון משא אין שם; אולם, אלה הנמצאים בבעלות פרטית נקראים לרוב על שם בעליהם, למשל S.C. ראפי, פרד פלהיי, .U. L. P ובנט ושות'.
  • החל מהעונה השישית באמריקה, המונח "truck" משומש לעתים יותר קרובות. אולם, בעונות יותר חדשות, התחילו להשתמש בארה"ב במונח "car" יותר בקביעות.
  • בעונה הראשונה של סדרת הטלוויזיה, פניהם של הקרונות היו בתוך גופיהם, בדומה לאנני ולקלרבל. החל מהעונה השנייה, הם קיבלו תבניות פנים על מנת לאפשר למגוון הבעות פנים רחב יותר.
  • לקרונות עמד להיות תפקיד בולט בסרט "תומס ומסילת הקסמים", אך הם נחתכו מהתסריט הסופי.
  • החל מהעונה השתים עשרה, לכל הקרונות הטורדניים אותם תווי הפנים. בנוסף, רק לקרונות השחורים והאפורים יש פנים.
  • החל מהמעבר להנפשה ממוחשבת, הקרונות הפתוחים גבוהים יותר.
  • במהלך העונות הארבע עשר והחמש עשר, לקרונות לא היו פנים. פניהם הוחזרו בעונה השש עשרה.
  • עד "מלך המסילה", הפסיקו הקרונות הטורדניים לגרום לתאונות לאחר הפרק "אמילי קובעת" מהעונה התשיעית, ולא דיברו לאחר העונה השתים עשרה.
  • על פי הספר "אוליבר הקטר המערבי" מ"סדרת הרכבות", קרונות רֶבֶד נחשבים הנוראיים ביותר.
  • כמה תבניות פנים של טוד, בולסטרוד וקרון הבילום הנוקמני נראו על קרונות המשא.

המסילה הצפון-מערבית - ציוד רכבות נייד
אנני וקלרבלהנרייטהאלזיטודאיזבל ודולסיאליס ומירבלS.C. ראפיפרד פלהייויקטוריהקרונות טורדניים"הדג המעושן המעופף"/"קרון הדגים"קרון הבילום הנוקמנימפזר הרֶבֶדקרונות הקרקסקרונות בקרקרונות קאוליניטרכבת החילוץקרונות בילום
אולד סלואו קואוץ'רוקיהקטורקרונות דוארמכונת השלג של גורדוןמנוע הסילוןהקרונות של אמיליקרונות המשא של ג'יימסקרונות המשא של תומסעוגב הקיטורהקרונות של סטיבןקרונות אקספרסקרונות הנוסעים הישניםהקרונית הידניתמכליותקרונות שטוחיםקרונות מלחקרונות קווי שלוחהקרונות צמחיםקרונות הזיקוקיםקרונות החלקההאנהג'ודי וג'רום