FANDOM

CallingAllEnginesUSDVD
קריאה לכל הקטרים!
(תומס מיישב מחלוקות)
!Calling All Engines
בימוי

סטיב אסקווית'

הפקה

סיימון ספנסר

תסריט

פול לארסון

משתתפים

מייקל אנג'ליס (הממלכה המאוחדת)
מייקל ברנדון (ארצות הברית)
ניר רון (ישראל; JimJam)

מוזיקה

רוברט הרטשורן ואד ולץ'

הפצה

היט אנטרטיינמנט

שנת הוצאה

6 בספבטמבר
2005 (ארצות הברית)
3 באוקטובר
2005 (הממלכה המאוחדת)
2 בנובמבר
2005 (אוסטרליה)

אורך

60 דקות

הסרט הקודם

תומס ומסילת הקסמים

הסרט הבא

התגלית הגדולה/המופלאה

קריאה לכל הקטרים! (באנגלית: !Calling All Engines; נקרא תומס מיישב מחלוקות בערוץ JimJam הישראלי[1]) הוא סרט "תומס הקטר וחברים" באורך מלא שהופץ על ידי "היט אנטרטיינמנט" בשנת 2005. הספיישל הופץ שנית על ידי "ליונסגייט" בשנת 2009, והופץ על ידי "סרטי יוניברסל" בשנת 2014.

עלילה

הקיץ מגיע והקטרים מחכים בְּקוצר רוח להסיע נופשים בִּתחומי האי סודור. יום אחד מכריז המפקח השמן כי נמל תעופה עתיד להיבנות בסודור, דבר שיביא יותר נופשים מאי פעם. תומס ופרסי ניגשים לְאתר הבנייה של נמל התעופה החדש, אך מגלים שארי ובֶּרט הופקדו על אותה משימה אף הם.

אותו אחר הצהריים ניגש תומס למנסרה ומוצא את ארי ואת בֶּרט גם שָׁם. הם אומרים לו ביהירות שמשימתם חשובה מאוד, אך תומס אינו חושב כך והוא דוחף את הקרונות השטוחים שלהם באלימות, בדיוק לפני שהעגורן מפיל את עצי הבניין. תוך שתומס ופרסי מעתיקים קרונות משא, דיזל מתעמת מול תומס על רקע הצרות שהוא גרם לְארי ולבֶּרט ומתרברב שגם לו יש משימה חשובה.

לאחר שתומס ופרסי העתיקו קרונות משא מלאי בננות בעבור דיזל כמתיחה, הם ניגשים לְמפעל ההתכה בכדי לאסוף קורות פלדה. בְּהגיעם מתברר להם שדיזל 10 חזר, ומרוב פחד הם בורחים מהמקום. בְּדרכם הביתה חוששים תומס ופרסי לראות שהגשר התלוי אינו צבוע ושנמל התעופה החדש כמעט ולא נבנה. יתר על כן, מחסן הקטרים טידמת' נהרס לצורך הרחבתו, אך התעלול של תומס עם הבננות גרם לדחיית השיפוץ. הקטרים נאלצים ללון במקומות אחרים; ג'יימס ישן בְּמפעל הפחם, אדוארד ישן בַּמחצבה עם דיזל, הנרי ופרסי ישנים בְּמפעל ההתכה, גורדון ישן מתחת לְאוהל, ותומס ישן עם אמילי בְּמחסן הקטרים נאפפורד. אותו הלילה משתוללת סופה נוראית ברחבי סודור וגורמת לִנזקים, לרבות קריסת הגשר התלוי. למחרת בַּבוקר מודיע המפקח השמן לַקטרים שיש לתקן את נזקי הסופה בְּטרם ניתן יהיה להמשיך את העבודות על המחסן החדש ועל נמל התעופה. עם זאת, כל קטרי האי כועסים אחד על השני ומסרבים ליצור קשר ביניהם.

למחרת בַּבוקר נשלח תומס לברנדאם על מנת לאסוף קורות ברזל בעבור הגשר התלוי. בְּהגיעו לַגשר מרגיש תומס עייפות ומכריז שיש להניח את הקורות. כשדיזל רוצה לבצע זאת מחליט מנהל העבודה לאפשר זאת לתומס במקומו. תומס מצליח להוריד את הקורות למקומן, למרבה הזעם של דיזל.

כשתומס ניגש לאסוף צבע לַגשר הודף דיזל את הקרון השטוח של תומס בְּעוצמה שמספיקה כדי לגרום לַצבע להישפך על כל גופו של תומס. מרוב כעס על דיזל דוחף תומס את ארי לתוך ערימת חצץ. בתגובה דוחף ארי את ג'יימס מתחת לְמתקן הפחם. המצב מסלים עד שפורצת מריבה בין כל הקטרים. בסופו של יום כולם מלוכלכים ולא בוצעה כל עבודה.

המפקח השמן זועם על העיכובים ואומר לַקטרים ששום נופשים לא יגיעו לסודור. הדבר גורם לַקטרים להצטער מאוד לאור מעשיהם האחרונים. עקב כך מתחילים מספר מהם לחלום מה עלול לקרות להם בְּמידה שנופשים לא יגיעו לסודור ושהקטרים כבר יהיו מיותרים. ג'יימס חולם שהוא הופך לְמשחק בקרנבל, גורדון הופך לְמתקן שעשועים, אדוארד לְדחליל ופרסי לרכבת הרים. לעומת זאת, תומס חולם כיצד ניתן יהיה לשפר את המצב. בְּחלומו הוא רואה את ליידי ואת ראסטי עובדים בצוותא. כשליידי מספרת לתומס על עבודת צוות יוצא תומס לחפש את מייביס מהרגע שהוא מתעורר.

תומס מוצא את מייביס בעמדת השטיפה ומספר לה על תוכניתו: קטרי הדיזל והקיטור מוכרחים לעבוד בצוותא על מנת להציל את נמל התעופה החדש ואת מקום משכנם. מייביס מסבירה לו שתחילה עליהם לדבר זה עם זה, ולכן מציע תומס לערוך כנס בִּמפעל הפחם למחרת. כשתומס ומייביס מספרים לַקטרים על הכנס מחליט תומס לספר לדיזל 10, אבל מתחיל לפחד ומתרחק ממנו. למחרת ממהר תומס לְמפעל הפחם, אבל רואה שארי ובֶּרט כמעט מבטלים את הכנס כשהקטרים מתחילים להתווכח מי היה אשם בִּיצירת כל הבעיות. תומס מסביר שיש לעבוד בצוותא ולבסוף מתעלמים הקטרים מההבדלים ביניהם. כשהרולד מגיע את המפקח השמן מסביר תומס שקטרי הקיטור והדיזל הסכימו סוף סוף לעבוד ביחד.

עד מהרה מסתיימת בניית נמל התעופה החדש והמטוס הראשון נשלח לסודור, אבל כשקרונותיו של תומס יורדים מהמסילה בגלל פס עקום, הם פוגעים בְּמגדל המים, שקורס ונופל על מסלול ההמראה ובכך סודק אותו. הפועלים סוללים את מסלול ההמראה מחדש בִּמהירות אך מגלים שהם צריכים את ג'ורג' כדי לסיים, ומכיוון שהארווי נמצא בעברו השני של האי, אין כל סיכוי שהמטוס ינחת. לתומס עולה רעיון בִּמהירות והוא ממהר לחפש את דיזל 10. תומס מבקש מדיזל 10 לעזור להם ואומר לו שהוא יהיה הקטר המועיל ביותר לאותו היום. דיזל 10 מהסס תחילה אך לבסוף מסכים, ותומס מוביל אותו לִנמל התעופה. מייביס, פרסי, ארי ובֶּרט מופתעים לראות את תומס ואת דיזל 10 עובדים ביחד. כשהם רואים את דיזל 10 משתף פעולה עם קטר קיטור, ארי ובֶּרט לומדים סוף סוף לכבד את קטרי הקיטור בכללותם. עם עזרתם של שאר הקטרים מטפלים השניים בְּאי הסדר ותומס אוסף את ג'ורג' על מנת לתקן את מסלול ההמראה.

מסלול ההמראה נסלל מחדש והמטוס סוף סוף נוחת. הקטרים למדו שעבודת צוות היא הכח המניע, ולא יריבות על רקע ההבדלים ביניהם. אותו הערב שמחים הקטרים לראות שמחסן טידמת' נבנה מחדש ובפרט אמילי, שנאמר לה שהיא תלון בו מעתה ואילך.

דמויות

דמויות שהוצגו לראשונה

  • מנהל נמל התעופה

מקומות

שירים

טריוויה

  • בְּסרט זה נרשמו תחילתם של דברים רבים:
  • הספיישל הראשון באורך שעה שהופץ ישירות לווידאו או ל-DVD.
  • הספיישל הראשון שסופר על ידי ג'ון קאבירה ביפן, והראשון בהשתתפות צוות מדבבים חדש לחלוטין.
  • הספיישל הראשון שהשתמש בְּסגנון הקריינות הרגיל של סדרת הטלוויזיה ("תומס ומסילת הקסמים" השתמש בעיקר בְּדיאלוגים ובְּמשחק מתוסרט).
  • הופעתה הראשונה של דייזי מאז הפרק "עיני פַּרים" מהעונה הרביעית, הראשונה של דרק מאז הופעתו הראשונה בַּעונה החמישית, והראשונה של ליידי ודיזל 10 מאז "תומס ומסילת הקסמים".
  • הספיישל הראשון בהשתתפות קטר מסילה צרה (ראסטי).
  • הספיישל הראשון שנאמרה בו אמרת הכנף של סר טופְּהם הַאט, "בלבול ועיכובים" ("confusion and delay").
  • ספיישל זה ציין גם כמה דברים חד-פעמיים:
  • הספיישל היחיד שנכתב על ידי פול לארסון.
  • הספיישל היחיד עד כה שלא הציג דמויות חדשות כלשהן.
  • הספיישל היחיד עם קטעים מתוך קטעי למידה ששולבו בתוך העלילה.
  • הספיישל היחיד עד "ההרפתקה מתחילה" שציין את אחד ימי השנה לַזיכיון.
  • הספיישל היחיד עד "המירוץ הגדול" שבו הקריין אינו אומר את שם הספיישל, וטובי מופיע אך אינו מדבר.
  • הופעתה היחידה של דייזי בַּסדרה המצולמת של עידן "היט אנטרטיינמנט".
  • הספיישל היחיד שהופץ בְּקלטת וידאו.
  • ספיישל זה היה האחרון מכמה בחינות:
  • נעשה שימוש בְּקטעי ארכיון מהפרקים "דגים", "תומס והקרקס", "ההרפתקה של אמילי", "המשרוקית החדשה של פרסי", "תומס ומופע הזיקוקים", "ג'יימס נצבע מחדש", "אדוארד הגדול", "המסלול החדש של אמילי" ומקטעי למידה כגון "להיות כחול", "איך מגיעה אמילי לַתחנה?", "טובי מופתע לראות..." ו"איך מגיע תומס למנסרה?".
  • ספיישל זה שודר ברצועת השידור "מילקשייק" של ערוץ 5 בַּממלכה המאוחדת בשנת 2008 ושודר שוב בְּערב חג המולד 2009.
  • ספיישל זה נוצר לציון 60 שנה לַזיכיון.
  • החל מספיישל זה נטשו כל קטרי הדיזל את רצונם לגרוט את כל קטרי הקיטור, והם רוצים במקום זאת להוכיח את עליונותם מול קטרי הקיטור.
  • זוהי הפעם השנייה שקטר נדחף לעבר מעלית פריקת הפחם. הפעם הראשונה הייתה בַּפרק "קטר אמצעי" מהעונה השישית.
  • טיסות מאתונה, מדריד, בריסל, פריז, איסטנבול, מילאנו, קנטרברי, בריסטול ולונדון רשומות על לוח הנמצא בְּמשרד מנהל נמל התעופה.
  • דגם הגרוטאה של טואוד מהפרק "בריחה" נראה כשהנרי ופרסי נמצאים בְּמפעל ההתכה.
  • ספיישל זה מתרחש בין העונות השמינית והתשיעית.
  • מספר אביזרים מהספיישל, ביניהם אחד מפחי הצבע, נמכרו לדניאל קופי (Coffey) על ידי "דה פרופ סטור".
  • צליל הצופר של מייביס השתנה החל מספיישל זה.
  • נעשה שימוש בַּדגם הקטן והמקורי של ראסטי.
  • ספיישל זה הוקרן לְשבוע בלבד בְּבתי קולנוע של סינמקס בגרמינה בספטמבר 2008.
  • בַּדיבוב היווני נאמר בטעות שמו המקורי של ג'יימס פעם אחת.
  • עטיפת הספיישל נראתה בַּסדרה "המפץ הגדול" של רשת CBS בַּפרק "המחסלת בַּרכבת" מהעונה השנייה.
  • בְּמהלך הסיוט של פרסי, הוא מרכיב משקפי מגן.
  • כשהספיישל שודר בניק ג'וניור הוסרו קטעי הלמידה והשירים.
  • על אחורי העטיפה של הפצת ה-DVD האמריקאית נכתב בטעות שאורך הסרט היה 150 דקות. טעות זו תוקנה בַּהפצות המחודשות של "ליונסגייט" ושל "יוניברסל".
  • הסרט "תומס ומסילת הקסמים" מעולם לא הוקרן בנורווגיה או בפולין, משמעו שצופים נורווגים ופולנים לא היו מכירים את ליידי ואת דיזל 10.

שגיאות

  • הקריין אומר שתומס ודיזל 10 "התנשפו מהר ככל יכולתם", אבל דיזל 10 הוא קטר דיזל ולכן אינו מתנשף.
  • בְּקטע הלמידה השלישי פונה אנני לכיוון ההפוך.
  • כשדיזל אומר "נתתם לי בננות!", עיניו רופפות.
  • חוטי חשמל נראים מבעד לַחלונות של דייזי.
  • בַּסצינה עם ראסטי ועם ליידי, עיניו של ראסטי רופפות.
  • כשקטרי הדיזל צופְרים בְּסוף הספיישל נשמע הצופר של סולטי מהעונה השישית, אך הוא אינו נמצא בִּנמל התעופה.
  • כשתומס דוחף את ארי לתוך ערימת החצץ, פניו מתכסים בְּאבק, אבל כשארי דוחף את ג'יימס מתחת לְמתקן הפחם בַּסצינה שאחרי, האבק נעלם. האבק חוזר שוב כשהוא דוחף את הנרי מתחת לַצינור השבור.
  • בַּסצינה השנייה עם דיזל 10, אישוניו התכווצו.
  • עקב השימוש בקטעי ארכיון, ניתן לראות דג על הדוּד של תומס כשהקריין אומר "עד מהרה, כל הקטרים בַּאי ידעו על הכנס".
  • משרוקיתו של אדוארד מכופפת בדרכו לְמפעל הפחם.
  • עקב השימוש החוזר ביציקות הפָּנִים מ"תומס ומסילת הקסמים" והשימוש בפָּנִים חדשים בְּסרט זה, פָּניו של דיזל 10 גדלים ומתכווצים בְּמהלך הספיישל.
  • כשדיזל תכנן להדוף את קרון הצבע, עיניו יצאו ממקומן לשניות ספורות.
  • כשתומס ופרסי עוברים זה ליד זה בנמל ברנדאם, הקרון שלפני תומס מתנדנד.

הערות שוליים

  1. [1]