FANDOM

"אני מאֵטה!
שלום, אדוני, וסליחה, אדוני. טעיתי בחישוב מרחק העצירה הנדרש!"
— רֶבֶּקה לסר טופְּהם הַאט, העונה העשרים ושתיים

MainRebeccaCGI
רֶבֶּקה

סוג: SR West Country
מספר: 22
מעצב: אוליבר בולייד
בונה: מפעל איסטלי או ברייטון של מסילת סאות'רן
סידור גלגלים: 4-6-2

רֶבֶּקה[1] (באנגלית: Rebecca; בעברית נקראת בטעות גם ריבֶּקה) היא קטר נקבי גדול מהיבשת, בעלת קרון עזר.

ביוגרפיה

רֶבֶּקה הגיעה לראשונה לַאי סודור לאחר שהנרי עבר ממחסן הקטרים טידמת' וסר טופְּהם הַאט רצה קטר נוסף שיעזור לצד גורדון. עם זאת, היא הגיעה יום אחד מוקדם יותר ממה שסר טופְּהם הַאט ציפה וכמעט דחפה אותו ואת וינסטון מהמסילה כשניסתה לבלום בנאפפורד. משימתה הראשונה הייתה הובלת רכבת האקספרס, אם כי היא גרמה לטעות קטנה כשאספה את נוסעיו של פליינג סקוטסמן בתחנת ויקרסטאון מוקדם בטעות. לאחר ששמעה איך אמרו שאר הקטרים כמה מהירים וחזקים הם היו החליטה רֶבֶּקה שהיא תצא מהתחנות מוקדם מהזמן על מנת להוכיח את יכולתה לציים דברים במהירות, אך הדבר גרם ליצירת בלבול רב והנוסעים החלו לכעוס. סר טופְּהם הַאט נזף בה בסיום יומה הראשון לאור האירועים, ורֶבֶּקה התנצלה על מעשיה.

אישיות

למרות גודלה הרב, רֶבֶּקה ביישנית אבל אינה מפחדת להגן על עצמה ואינה מאויימת על ידי הקטרים הישנים יותר. לפעמים היא חשה בצורך להגיע לרמתם של שאר הקטרים, דבר שלפעמים עשוי לגרום לה להיות נמהרת מדי. עם זאת, למרות חוסר ביטחונה אוהבת רֶבֶּקה לראות את התכונות הטובות ביותר אצל כולם, וכל חבריה מעריכים את אדיבותה והתלהבותה.

מפרט טכני

אב טיפוס

רֶבֶּקה מבוססת על קטר מסדרת "וסט קנטרי" של מסילת סאות'רן, סדרת קטרי קרון עזר בעלי סידור גלגלים 4-6-2 שעוצבו על ידי אוליבר בולייד ונבנו בין השנים 1945 ו-1951. קטרים אלה שימשו כקטרי נוסעים/משא (mixed traffic), ושימשו לביצוע מגוון רחב של משימות. עשרה קטרים מסדרה זו השתמרו, ואחד מהם אף פעיל ועובד במסילת בְּלוּבֶּל.

צביעה

רֶבֶּקה צבועה צהוב וכחול כהה עם פסים לבנים. חישוקי גלגליה צבועים לבן, חלקה הקדמי צבוע אדום, ולאורך צדדיה צבועים פסים כתומים ואדומים. כמו כן נושאת רֶבֶּקה שתי לוחיות שם כחולות עם כתב לבן ואת ראשי התיבות NWR על קרון העזר שלה.

טריוויה

  • בשלב מסוים בפיתוח דמותה היה שמה מירנדה (Miranda).

הערות שוליים

  1. הערת המתרגם: באופן לא-שגרתי, הוחלט שלא לעברת את שמה לרִבְקה (rivka) בדיבוב העברי, כך שהיא עדיין נקראת רֶבֶּקה.

מסילות אחרות
87546 ו-98462קטרי בית המלאכההקטרים הזריםהקטר הזרסוג 40ג'ינטי ופָּאגגרוטאות קטריםD199קינג ג'יימס הראשון87831020האחים של טוביאולד סטאק-אפ3112010751וילברטשש עשרהאלברט
ליידיספנסרהירוקונורקייטליןגטורסמסון (שמשון)ספלאטר (ספוטר) ודודג'
תיאולקסימרליןהוריקןפרנקי
לוגןסם
אשימהרג'יביוֹנג בַּאוֹויניקרלוסראולשייןאטייןפרידהג'ינהאקסלאיוואןהונג-מיינוּר ג'האןשנקרטאמיקהקוואקוּבוֹ
הקרונות של ספנסרהקרונות של קונורהקרונות של קייטליןברדפורדאן אן ויִין-לונגאוברי ואיידן
המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמוֹלינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבַּאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןרֶבֶּקהניהדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי ובֶּרטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפהוגופליןוינסטוןסטפורד