FANDOM

RosieCGINWR
רוזי

מספר: 37 (החל מעונה 21)
סוג: SR USA
מעצב: הווארד ג. היל
בונה: מפעל הברזל וולקן או H. K. פורטר בע"מ
סידור גלגלים: 0-6-0T

רוזי (באנגלית: Rosie) היא קטר מיכלים נקבי. רוזי מעריצה את תומס, ומשמשת הן לעיתוק והן לתנועה מעורבת.

ביוגרפיה עריכה

רוזי החלה להעריץ את תומס עד כדי סגידה וחיקוי. על אף שהדבר נחשב לצורת החנופה הכנה ביותר, הדבר רק הרגיז את תומס כשהוא ניסה להביא רכבת דואר מיוחדת לאליס שבחווה הגבוהה. תומס אף התחיל לנסות להתחמק ממנה, אבל לאחר שהוא נקלע לתאונה תוך כדי הובלת הרכבת, רוזי עזרה לו והוא התחיל לכבד אותה.

לימים התבקשה רוזי לעזור לתומס להעתיק קרונות עד שקרון הפחם הקטור הבריח אותה מהמקום.

בהמשך, הופקדה רוזי כקטר עזר לאמילי עם ספיישל יריד השעשועים. רוזי רצתה לקחת את הרכבת בעצמה, וחשבה שהיא עשתה לאמילי טובה, אבל רק הצליחה לגרום לבלבולים ולעיכובים, אך לבסוף סדרה את הכל.

רוזי חילצה את תומס כשהאש שלו כבתה לאחר משחק ב-"ספליש, ספלאש, ספלוש". מאוחר יותר, היא נתנה לדיזל לקחת את רכבת הפרחים שלה לשוק.

יום אחד, היה לרוזי גלגל שבור, ותומס ובוץ' הביאו לה גלגל חדש.

ביום ההפתעות, דחף תומס כמה קרונות פחם כדי להפתיע את גורדון, אך הפתיע אותה במקום אותו. מאוחר יותר, היא התנקתה עם ויף בעמדת הרחצה, והצטרפה לגורדון ולתומס בטירת קאלאן כדי לראות את הרולד מכוסה מנורות כדי לבדר את גורדון.

אישיות עריכה

רוזי היא קטר ידידותי, רוחש כבוד ובעל תועלת. היא ותומס אוהבים לבלות ולעזור אחת לשני בעבודותיהם. את רוזי ניתן לתאר כקטר נמרץ ואנרגטי שלא מהסס לעבוד קשה.

מפרט טכני עריכה

בסיס עריכה

רוזי היא מדגם SR USA Class עם סידור גלגלים 0-6-0T; ארובתה גבוהה יותר משל שאר קטרי דגם זה. 15 מקטרים אלו נמכרו למסילת סאות'רן, שם הם שומשו כקטרי עיתוק במספנות.

צבע עריכה

RosieCGIpromo

רוזי בצביעתה המקורית

במקור הייתה רוזי צבועה בצבע לבנדר עם לוחיות אפורות על צדדי מיכליה, רצועות דוד זהובות, פסים וגלגלים אדומים, וחישוקים לבנים.

החל מהעונה העשרים ואחת של הסדרה שונתה צביעתה של רוזי לצבע דובדבן דהוי עם לוחיות בצבע פטל ועם פסים זהובים. בנוסף כתובות ראשי התיבות "NWR" ("המסילה הצפון-מערבית") על צדדי המיכלים שלה.

טריוויה עריכה

  • רוזי היא הקטר הראשון מכמה בחינות:
  • הקטר הראשון מעיצוב אמריקאי שהוצג בסדרת הטלוויזיה, והשני שהוצג בזיכיון בכללותו (אחרי סטנלי).
  • הקטר הראשון בסדרת הטלוויזיה שצביעתו המקורי שונתה לצמיתות, והדמות השנייה שעברה שינוי מסוג זה בסדרת הטלוויזיה בכללותה (אחרי בולג'י).
  • הקטר הראשון בסדרת הטלוויזיה שסומן בראשי התיבות של המסילה הצפון-מערבית.
  • צופר הקיטור ומוטות החיבור של רוזי ממוקמים במקומות שונים מהדגם שעליה היא מבוססת:
  • צופר הקיטור של רוזי ממוקם מאוחרי כיפתה האחורית, ואילו בדגם שעליה היא מבוססת, ממוקם הצופר בצד הימני של הכיפה המרכזית.
  • מוטות החיבור של רוזי מחוברים לגלגליה המרכזיים, ואילו בבסיס, מוטות החיבור מחוברים לגלגלים האחוריים.
  • רוזי עברה שינויים מעטים למשך סדרת הטלוויזיה, ובהם:
  • העונה השלוש עשרה:
  • פניה הוקטנו במקצת
  • ארובתה וצינורות הקיטור שלה נהיו דקים יותר
  • מוטות התאורה שלה הוסרו
  • באמצע העונה השבע עשרה:
  • נוסף לה פנס קדמי קבוע מאותו העיצוב שיש לפרדיננד, הממוקם בחלקה הקדמי של ארובתה
  • "סיפור האמיצים" ("סיפור על אומץ"):
  • נוסף לה פנס אחורי קבוע
  • העונה העשרים ואחת:
  • צביעתה שונתה לצבע דובדבן דהוי עם ראשי התיבות "NWR" על צדדיה
  • ברק השפתיים והאודם שלה הוסרו

המסילה הצפון-מערבית
ביל ובןהארוויאמיליפרגוסארתורמרדוקמולינווילרוזיויףביליסטנליהאנקפלורהויקטורצ'ארליבאש ודאשפרדיננדסקראףבלפורטרטימותימריוןגליןראייןדיזלמייביסדרקדיזל 10ארי וברטסולטידניסדֶןדארטסידניפקסטוןנורמןפיליפפליןוינסטוןסטפורד