FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר אחד או יותר שמעולם לא הופצו בישראל (לעת עתה), או כאלה שדבר קיומם בגרסה מקומית אינו ידוע בוודאות. אי לכך, שמות, ציטוטים או מידע נוסף בגרסה העברית הרשמית מן הסתם לא יתאמו בדיוק את המידע המופיע להלן.

TankEngineThomasAgain2015Cover
שובו של תומס הקטר
Tank Engine Thomas Again
מאת

וילברט אודרי

איורים

קלרנס רג'ינלד דאלבי

שנת הוצאה

1949 עד היום

הוצאה

אדמונד וורד
הוצאת אגמונט

הספר הקודם

ג'יימס
הקטר האדום

הספר הבא

קטרים בעייתיים

שובו של תומס הקטר (באנגלית: Tank Engine Thomas Again) הוא הספר הרביעי ב-"סדרת הרכבות".

הקדמה עריכה

חברים יקרים,
הרי החדשות מקו השלוחה של תומס. ברור שאין הוא קו רכבת רגיל, והחיים בו הכל חוץ ממשעממים.

תומס מבקש ממני לומר כי במידה שאי פעם תהיו באזור, אתם בוודאי תקפידו לבקרו ולנסוע בקו שלו. "הם לעולם לא יראו דבר מה כמוהו," הוא אומר בגאווה.

אני יודע שאני לא ראיתי!
המחבר (תרגום חופשי)

סיפורים עריכה

תומס והכרטיסן עריכה

הנרי מאחר לצומת ותומס חסר סבלנות. כאשר הכרטיסן ניגש לקרונו, הוא מועד על מטרייה, ובזמן שהוא קם, תומס כבר מזמן נעלם. אנני וקלרבל מנסות לשכנע את תומס לעצור, אבל הוא לא מקשיב להן עד שהם מגיעים לסימנור. הכרטיסן לא מגיע כדי לספר להם מה הבעייה, אך הם מגלים את הסיבה לכך עד מהרה - הוא לא ברכבת! למרבה המזל, הוא מגיע בריצה כעבור כמה דקות ועולה לרכבת.

תומס יוצא לדיג עריכה

לעתים קרובות, רואה תומס אנשים שדגים בנהר, וגם הוא רוצה לדוג. הוא מקבל את הזדמנותו כשהוא מגלה כי מגדל המים שבאלזברידג' מקולקל, ואנשי הצוות של תומס ממלאים אותו במי נהר. אולם, תומס חווה כאבים, וטכנאי מגלה כמה דגים במיכל של תומס. הם דגים אותם החוצה ואולכים ארוחת ערב של פיש אנד צ'יפס, והמפקח השמן מבקש מתומס לא לדוג יותר לעולם - תומס מסכים מקרב לב.

תומס, טרנס והשלג עריכה

תומס פוגש את טרנס הטרקטור ועושה צחוק משרשראות הזחל שלו. עם בוא החורף, מתייחס תומס כלפי מסיר השלג שלו בצורה איומה, ויש לתקנו. הם לא יכולים להספיק לתקנו לפני השעה של רכבתו הראשונה של תומס, ותומס מסתער בביטחון יתר ובחוסר זהירות על ערימת שלג מחוץ למנהרה ונתקע בתוכה. הוא לא מצליח לצאת, ולכן אוטובוס לוקח את נוסעיו לבתיהם, וטרנס סוחב אותו, את אנני ואת קלרבל החוצה. תומס מתנצל ושב הביתה.

תומס וברטי עריכה

ברטי, האוטובוס מהסיפור הקודם, מתגרה בתומס על כך שהוא איטי, ולכן הם מחליטים לקיים תחרות. תומס זוכה בהובלה במפגש כביש-מסילה, אבל אז ברטי משיג אותו לאחר שתומס נאלץ לעצור כדי לאסוף נוסעים, וברטי עוצר רק כדי לזרות מלח על הפצעים. תומס שוב זוכה בהובלה לאחר שברטי עוצר ברמזור, ותומס דוהר לתוך האקנבק בסגנון. ברטי מברך אותו כשהוא מגיע, והשניים מתיידדים.

דמויות עריכה

טריוויה עריכה

  • באיור הרביעי של "תומס והכרטיסן", ניתן לראות פרסומת לספר "ג'יימס הקטר האדום". בנוסף לכך, ישנו שלט ועליו כתוב "!All About Thomas, The Famous Tank Engine" ("הכל אודות תומס, קטר המיכלים המפורסם!").
  • הגשר שמעל לנהר אלס מבוסס על גשר במיידנהד אשר נבנה על ידי איזמבארד קינגדום ברונל.
  • לפי הספר "סודור: קריאה בין השורות", הסיפור "תומס וברטי" הומצא במקור על ידי הכומר בתור משחק לוח כדי לשעשע את ילדיו בחופשה גשומה בוויילס.
  • איור מתוך "תומס וברטי" יצא בתור בול הדואר המלכותי בשנת 2011 על מנת לציין את יום הולדתו המאה של הכומר אודרי.
  • הספר יצא בפורמט דיגיטלי באייטונס ב-11 במאי 2012.
  • הדפסת 70 שנה יצאה ב-16 באפריל 2015.
  • "תומס והכרטיסן" מבוסס על אירוע אמיתי שהתרחש באיסטבורן, דרום מזרח אנגליה.
  • "תומס יוצא לדיג" מבוסס על אירוע אמיתי שהתרחש במסילת גלאזגו ודרום המערב.

שגיאות עריכה

  • באיור אחד, להנרי יש ארובת פליז, טנדר "פאולר" ובלמי רתיעה מרובעים. הכומר ו. אודרי הסביר את השגיאה האחרונה בכך שהוא אמר כי הנרי הזדקק לבלמי רתיעה חדשים והשתמש בחלק מאלה של גורדון.
  • באיור הראשון של "תומס יוצא לדיג", אורכן של אנני ושל קלרבל משתנה באופן דרמטי.
  • הנוסעים אמורים להיות על הרציף בזמן שתומס משחרר קיטור בכאב, אך למעשה הם עומדים ליד.

גלריה עריכה