FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר אחד או יותר שמעולם לא הופצו בישראל (לעת עתה), או כאלה שדבר קיומם בגרסה מקומית אינו ידוע בוודאות. אי לכך, שמות, ציטוטים או מידע נוסף בגרסה העברית הרשמית מן הסתם לא יתאמו בדיוק את המידע המופיע להלן.

"היה היה קטר קטן בשם אדוארד."
— השורה הראשונה ב-"סדרת הרכבות" (תרגום חופשי)

ThreeRailwayEngines2015cover
שלושת קטרי הרכבת
The Three Railway Engines
מאת

וילברט אודרי

איורים

ויליאם מידלטון (מהדורה מקורית)
קלרנס רג'ינלד דאלבי (מהדורה מחודשת)

שנת הוצאה

12 במאי 1945 עד היום

הוצאה

אדמונד וורד
הוצאת אגמונט

הספר הבא

תומס הקטר

שלושת קטרי הרכבת (באנגלית: The Three Railway Engines) הוא הספר הראשון ב-"סדרת הרכבות".

סיפורים עריכה

יום הכיף של אדוארד עריכה

הקטרים הגדולים מתגרים באדוארד בטענה כי הוא לא יורשה לצאת מפני שהוא חלש מדי, אך כשהנהג רואה שהוא עצוב, הוא מציע להוציא אותו. אדוארד נוסע לאסוף קרונות נוסעים, ולאחר מעט פאניקה מהמתנה לכרטיסן, הם יוצאים לדרכם ולאדוארד יש יום מהנה.

אדוארד וגורדון עריכה

גורדון מתרברב על משיכת רכבת האקספרס, אבל כשאדוארד מבצע עיתוק חולף גורדון על פניו עם רכבת משא ארוכה. גורדון עוצר בכוונה במעלה גבעה, ואדוארד מגיע לעזרתו. בראש הגבעה נוסק גורדון קדימה במהירות ואדוארד נהיה קצר נשימה, אך הוא מרוצה מההבטחה לקבלת שכבת צבע חדשה.

הסיפור העצוב של הנרי עריכה

יום גשום אחד עוצר הנרי בתוך מנהרה ומסרב לנוע. אנשי הצוות שלו, הנוסעים, קטר אחר, ואף המנהל השמן מנסים לגרום לו לצאת, אך ללא הועיל. לבסוף, הם כולאים אותו מאחורי חומת לבנים וחופרים מנהרה חדשה.

אדוארד, גורדון והנרי עריכה

גורדון מושך את רכבת האקספרס, כשלפתע מתפרץ שסתום הביטחון שלו מחוץ למנהרת הנרי. אדוארד מנסה למשוך את הרכבת, אבל אינו יכול. המנהל השמן משחרר את הנרי מהמנהרה על מנת לאפשר לו ולאדוארד למשוך את הרכבת. מאוחר יותר עוזרים השניים לגורדון להגיע הביתה, והנרי מתוגמל בצביעה מחדש בכחול.

דמויות עריכה

טריוויה עריכה

  • שלושת הסיפורים הראשונים סופרו לראשונה בשנת 1943, אך מכיוון שהממלכה המאוחדת הייתה באמצע מלחמת העולם השנייה, לא ניתן היה להוציאם לאור עד לשנת 1945.
  • וילברט אודרי לא תכנן ששלושת הסיפורים הראשונים יתרחשו באותה המסילה, אבל חברת ההוצאה לאור שלו הפצירו בו לאחד את אדוארד, את גורדון ואת הנרי כדי ליצור סוף שמח.
  • באיור של מידלטון, הקטר האדום נמצא בין גורדון ו-87546. באיור של דאלבי עבר הקטר האדום למקומו של 87546.
  • ספר זה אוייר לראשונה על ידי ויליאם מידלטון, אך לימים אוייר מחדש על ידי ק. רג'ינלד דאלבי החל מהמהדורה השמינית באוקטובר 1949.
  • מהדורת "אגמונט" משנת 1998 הכילה הקדמה מאת כריסטופר אודרי.
  • איור מתוך "הסיפור העצוב של הנרי" יצא כבול הדואר המלכותי בשנת 2011 במסגרת ציון יום הולדתו המאה של הכומר אודרי.
  • הספר הופץ בפורמט דיגיטלי באייטונס ב-11 במאי 2012.
  • הדפסת 70 שנה יצאה ב-6 באפריל 2015.
  • באיור הרביעי של "יום הכיף של אדוארד" יש קרון נוסעים ללא מצמד קדמי. אודרי הסביר שאחד הקטרים הגדולים משך את הקרונות באלימות, ובכך נפל המצמד. כשאדוארד הגיע לאסוף את הקרונות, לא התקינו להם מצמד ו-וָו חדשים. הדבר לקח קצת זמן, ולכן הלך הכרטיסן הביתה ל-"נשנושיו". הדבר גם מסביר מדוע אדוארד המתין לכרטיסן שלו.
  • הפרק "אדוארד וגורדון" מבוסס על אירועים אמיתיים של רכבות שעצרו במעלה מדרון ליקי ליד מקום מגוריה של משפחת אודרי בקינגס נורטון.
  • "הסיפור העצוב של הנרי" התבסס על אירוע אמיתי מהמאה ה-19 בו התקלקל קטר בתוך מנהרה בארצות הברית ונותר בתוכה.
  • בהתחלה ניסה תאגיד השידור הבריטי (BBC) להפיק עיבוד של "הסיפור העצוב של הנרי" לטלוויזיה בשנת 1953 באמצעות דגמי רכבות בקנה מידה 00, אך הדבר לא הלך כשורה. מצבו של אחד המסוטים במערך לא שונה בהתאם, ולכן ירד הנרי מהפסים. היות והיה זה שידור חי הופתעו הצופים (ביניהם המוציא לאור אריק מריוט) לראות יד גדולה שהרימה את הקטר והניחה אותו בחזרה על המסילה.

שגיאות עריכה

  • באיור הראשון של "יום הכיף של אדוארד", לגורדון, ל-98462 ול-87546 יש פסים צהובים במקום אדומים.
  • באיורים השני והשלישי של "יום הכיף של אדוארד" מופיע עמוד בין 87546 וגורדון.
  • באיור השלישי של "יום הכיף של אדוארד", קרון העזר של גורדון חסר.
  • באיור הרביעי של "יום הכיף של אדוארד" אוסף אדוארד שלושה קרונות, אך באיור הבא, יש לו חמישה.
  • למשך הספר, הנרי מאבד ומקבל גלגלים אחוריים. סידור הגלגלים התקני שלו הוא 4-6-0.
  • כשהנרי נכנס לתוך המנהרה יוצא אדוארד מתוך המנהרה השנייה. אולם, כשהנוסעים מנסים למשוך את הנרי החוצה, אדוארד עדיין נוסע 'באותו הכיוון שבו הוא בא קודם לכן'.
  • מתואר כי נחפרה מנהרה שנייה לאחר שהנרי נכלא, אבל בכל האיורים הקודמים נראו שתי מנהרות.
  • באיור האחרון צובע איש את חלקו העליון של קרון העזר של הנרי מגובה הקרקע. אנשים אחרים צובעים את הדוּד שלו, אך הם עומדים על צידו; משום מה, הם צובעים מסביב לפסיו האדומים במקום פשוט לצבוע עליהם.
  • באיור האחרון, בלמי הרתיעה של גורדון מעוגלים.
  • צינורות הקיטור של גורודן נעלמים ומופיעים מחדש באופן רציף.
  • באיור השני של "יום הכיף של אדוארד", הדוּד של גורדון קצר מדי.
  • באיור הראשון של "אדוארד, גורדון והנרי", בלמי הרתיעה של גורדון שחורים במקום לבנים.

גלריה עריכה