FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק במוצר אחד או יותר שטרם או מעולם לא ראו אור בישראל (לעת עתה), או כאלה שדבר קיומם בגרסה מקומית אינו ידוע בוודאות. אי לכך, שמות, ציטוטים או מידע נוסף בגרסה העברית הרשמית מן הסתם לא יתאמו בדיוק את המידע המופיע להלן.

ThreeRailwayEngines2015cover
שלושת קטרי הרכבת
The Three Railway Engines
מאת

הכומר וילברט אודרי

איורים

ויליאם מידלטון
קלרנס רג'ינלד דאלבי

שנת הוצאה

12 במאי 1945 עד היום

הוצאה

אדמונד וורד
הוצאת אגמונט

הספר הבא

תומס הקטר

שלושת קטרי הרכבת (באנגלית: The Three Railway Engines) הוא הספר הראשון ב-"סדרת הרכבות".

סיפורים עריכה

יום הכיף של אדוארד עריכה

הקטרים הגדולים מתגרים באדוארד בטענה כי הוא לא יורשה לצאת מאחר והוא חלש מדי, אך כשהנהג רואה שהוא עצוב, הוא מציע להוציא אותו. אדוארד נוסע לאסוף כמה קרונות נוסעים, ולאחר כמה רגעי פאניקה מהמתנה לכרטיסן, הם יוצאים לדרכם ולאדוארד יש יום מהנה.

אדוארד וגורדון עריכה

גורדון מתרברב על משיכת רכבת האקספרס, אך כשאדוארד מבצע עיתוק, חולף גורדון על פניו עם רכבת משא ארוכה. גורדון עוצר על גבעה בכוונה, ואדוארד מגיע בתור "בנקאי". בראש הגבעה, גורדון נוסק קדימה במהירות ואדוארד נהיה קצר נשימה, אבל מרוצה מהתקווה לשכבת צבע חדשה.

הסיפור העצוב של הנרי עריכה

יום גשום אחד, עוצר הנרי בתוך מנהרה ומסרב לזוז. אנשי הצוות שלו, הנוסעים, קטר אחר, ואף המנהל השמן מנסים לגרום לו לזוז, אך ללא הועיל. לבסוף, הם סוגרים אותו מאחורי קיר לבנים וקודחים מנהרה חדשה.

אדוארד, גורדון והנרי עריכה

גורדון מושך את רכבת האקספרס, כשלפתע מתפוצץ שסתום הביטחון שלו מחוץ למנהרת הנרי. אדוארד מנסה למשוך את הרכבת, אבל לא יכול. המנהל השמן משחרר את הנרי מהמנהרה על מנת שהוא ואדוארד יוכלו למשוך את הרכבת. מאוחר יותר, עוזרים הם לגורדון להגיע הביתה, והנרי מתוגמל בצביעה מחדש לכחול.

דמויות עריכה

טריוויה עריכה

  • שלושת הסיפורים הראשונים סופרו לראשונה ב-1943, אבל מאחר והממלכה המאוחדת הייתה באמצע מלחמת העולם השנייה, לא ניתן היה להוציאם לאור עד לשנת 1945.
  • הכומר וילברט אודרי לא תכנן ששלושת הסיפורים הראשונים יתרחשו באותה המסילה, אבל המוציאים לאור שלו הפצירו בו לאחד את אדוארד, את גורדון ואת הנרי עבור סוף שמח.
  • באיור של מידלטון, הקטר האדום נמצא בין גורדון ובין 87546. באיור של דאלבי, עבר הקטר האדום למקומו של 87546.
  • ספר זה אוייר לראשונה על ידי ויליאם מידלטון, אבל מאוחר יותר אוייר מחדש על ידי קלרנס רג'ינלד דאלבי החל מהמהדורה השמינית באוקטובר 1949.
  • המהדורה של אגמונט מ-1998 הכילה הקדמה מאת כריסטופר אודרי.
  • איור מתוך "הסיפור העצוב של הנרי" יצא בתור בול הדואר המלכותי ב-2011 כדי לציין את היום הולדתו ה-100 של הכומר אודרי.
  • הספר הופץ בפורמט דיגיטלי באייטונס ב-11 במאי 2012.
  • הדפסת 70 שנים יצאה ב-6 באפריל 2015.
  • באיור הרביעי של "יום הכיף של אדוארד" יש קרון נוסעים ללא מצמד קדמי. אודרי הסביר שאחד הקטרים הגדולים משך את הקרונות באופן כל כך גס, שהמצמד נפל. כשאדוארד הגיע לאסוף את הקרונות, לא התקינו להם מצמד ו-וָו חדשים. הדבר לקח קצת זמן, אז הכרטיסן הלך הביתה ל-"נשנושיו". הדבר גם מסביר מדוע אדוארד המתין לכרטיסן שלו.
  • "אדוארד וגורדון" מבוסס על אירועים אמיתיים של רכבות שנעצרו במעלה מדרון ליקי ליד המקום שבו גרה משפחת אודרי בקינגס נורטון.
  • "הסיפור העצוב של הנרי" התבסס על אירוע אמיתי מהמאה התשע עשרה שבו התקלקל קטר בתוך מנהרה באמריקה ונותר בתוכה.
  • בהתחלה ניסה תאגיד השידור הבריטי (BBC) להפיק עיבוד של "הסיפור העצוב של הנרי" לטלוויזיה בשנת 1953 באמצעות דגמים בקנה מידה 00, אך הדבר לא הסתדר כהלכה. מצבו של אחד המסוטים במערך לא שונה בהתאם, ולכן ירד הנרי מהפסים. היות והיה זה שידור חי הופתעו הצופים (ביניהם המוציא לאור אריק מריוט) לראות יד גדולה שהרימה את הקטר והניחה אותו בחזרה על המסילה.

שגיאות עריכה

  • באיור הראשון של "יום הכיף של אדוארד", לגורדון, ל-98462 ול-87546 יש פסים צהובים במקום אדומים.
  • באיורים השני והשלישי של "יום הכיף של אדוארד", מופיע עמוד בין 87546 ובין גורדון.
  • באיור השלישי של "יום הכיף של אדוארד", קרון הפחם של גורדון חסר.
  • באיור הרביעי של "יום הכיף של אדוארד", אוסף אדוארד שלושה קרונות, אך באיור הבא, יש לו חמישה.
  • למשך הספר, הנרי מאבד ומקבל גלגלים אחוריים. סידור הגלגלים התקני שלו הוא 4-6-0.
  • כשהנרי נכנס לתוך המנהרה, יוצא אדוארד מן הקדח השני. אולם, כשהנוסעים מנסים למשוך את הנרי החוצה, עדיין נוסע אדוארד 'באותו הכיוון שבו הוא בא קודם'.
  • מוצהר כי קדח שני נחפר לאחר שהנרי נאטם, אבל בכל האיורים הקודמים, נראו 'שני' קדחים.
  • באיור האחרון, צובע איש את חלקו העליון של קרון הפחם של הנרי מגובה הקרקע. אנשים אחרים צובעים את דוד החימום שלו, אבל הם עומדים על צידו; משום מה, הם צובעים מסביב לפסיו האדומים במקום פשוט לצבוע עליהם.
  • באיור האחרון, לגורדון יש בלמי רתיעה עגולים.
  • צינורות הקיטור של גורודן נעלמים ומופיעים מחדש ברציפות.
  • באיור השני של "יום הכיף של אדוארד", דוד החימום של גורדון קצר מדי.
  • באיור הראשון של "אדוארד, גורדון והנרי", בולמי זעזועיו של גורדון שחורים במקום לבנים.

גלריה עריכה