FANDOM

IsraeliEngine

ערך זה עוסק בְּמוצר/ים שמעולם לא תורגמו לעברית (לפחות לא לעת עתה), או שגרסה עברית (רשמית) קיימת אבל טרם נמצא מידע. אי לכך, הערך עשוי שלא לשקף את הגרסה הרשמית במדויק, במידה שקיימת.

ערך זה עוסק בסדרת הטלוויזיה. ייתכן שהתכוונתם לתחנה, לעיירה או לשיר.

ShiningTimeStationtitlecard
ThomastheTankEngineShiningTimeStation

תומס בפתיח המקורי

Shining Time Station 1989 logo

סמליל 1989

Sts merch ertl goldrail stslogo

סמליל 1991

תחנת זמן נוצץ[1] (באנגלית: Shining Time Station) הייתה סדרת הספין-אוף האמריקאית של "תומס הקטר וחברים".

שחקנים

דמויות קבועות

דמויות קבועות בעונה הראשונה

  • רינגו סטאר - מר כרטיסן
  • לאונרד ג'קסון - הנרי "הארי" קאפר
  • ג'ייסון וולינר - מתיו "מאט" ג'ונס
  • ניקול ליץ' - טניה קאפר

דמויות בספיישל חג המולד

  • ארדון בס - טאקר קאפר
  • לויד ברידג'ס - מר ניקולס
  • ג'ודי מרשק - קלייר
  • רייצ'ל מיינר - ויקי

דמויות קבועות בעונות השנייה והשלישית

דמויות משנה

  • ג'רום דמפסי - ראש העיר אוסגוד בוב פלופדינגר
  • מארט הולסוויט - ג'יי בי קינג אסק
  • בובו לויאס - מידג' סמוט
  • ברברה המילטון - ג'יני ג'ונסון
  • ג'ונתן שפירו - סקימי
  • ג'רלד פארקס - בארטון וינסלו
  • אורליו פדרון - פליקס פרז

"להקת תיבת הנגינה"

  • אולגה מרין - דידי
  • אלן סמוק - טקס
  • קרייג מרין - רקס
  • ג'ונתן פרימן - טיטו סווינג
  • פיטר ביירד/ונס תומאס - גרייס הבס (1989-‏1990)
  • פיטר ביירד/קני מיאל - גרייס הבס (1991-‏1995)

היסטוריית שידורים

  • PBS‏ (1989-‏1998)
  • FOX Family‏ (1998-‏1999)
  • ניק ג'וניור (ניקלודיאון) (2000)

הערה: ב-FOX Family ובניק ג'וניור שודרו רק העונות השנייה והשלישית של "תחנת זמן נוצץ".

מאחורי הקלעים

  • "תחנת זמן נוצץ" נוצרה מחמת אילוצי שידורי הטלוויזיה של ארצות הברית במטרה להציג את "תומס הקטר וחברים" לראשונה בפני הקהל האמריקאי.
  • קווין רות' ביצע את שיר הנושא שהתנגן במהלך הפתיח והסיום.
  • בכל פרקי "תחנת זמן נוצץ" היו רק שלושה סטים: חדר התחנה הראשי, הסדנה ופנים תיבת הנגינה של התחנה, בה התגוררה "להקת תיבת הנגינה". הדבר השתנה בספיישלים, שם התרחשו הסצנות בחוץ, בתא האיתות ובחדר מרתף ענק שעשוי להיות חלק מבניין התחנה.
  • מתואר כי דמותה של דידי, המתופפת הנשית של "להקת תיבת הנגינה", מאוהבת במר כרטיסן. מר כרטיסן מגלה זאת בפרק "אחד במשפחה", ובפן הלכאורי יוצאים השניים לדייט.
  • למר כרטיסן יש אבק זהב קסום במספר צורות, ביניהן כמויות המשמשות לטלפורטציה, לשכחנות, לאהבה, לשינה ולמתיחות. בנוסף, לאבק יש תכונות המעניקות חיים ואת היכולת להחיות חפצים דוממים. משרוקיתו מכילה גם היא קסם קסם, והיא משמשת לציון תחילתו של סיפור "תומס" באמצעות שריקתה.
  • הסדרה שודרה בבלוק ניק ג'וניור של ניקלודיאון בקיץ שנת 2000 במטרה לקדם את "תומס ומסילת הקסמים".
  • מסילת "אינדיאן ואלי" בה נמצאת התחנה היא קו רכבת אמיתי בטווח קצר בקליפורניה שנסגר. הקו נבנה בעבור מכרה הנחושת "אנגלס", מכרה הנחושת הגדול ביותר בקליפורניה, ושימש כשלוחה של מסילת "יוניון פסיפיק" בפקסטון, קליפורניה. "אינדיאן ואלי" היה מיקומו של המכרה.
  • במשך הסדרה, פרקים שלמים (ובשלב מסוים אף עונה אחת שלמה) הוצאו מהקשרם בהמשכיות כתוצאה מהשימוש בפלאשבקים בפרקים חדשים יותר. לדוגמה, הפרק "כיצד קיבלה התחנה את שמה" שינה את המשכיותה של כל העונה הראשונה.
  • כשג'ורג' קרלין קיבל את תפקידו של מר כרטיסן בעונה השנייה, כל סיפורי "תומס" מהעונות הראשונה והשנייה הוקלטו מחדש על ידו, אם כי רק חלק מגרסאות אלו שודרו בטלוויזיה.
  • קטעים מהתוכנית מוקרנים בתערוכה הנודדת "לחקור את הפסים".

קישורים

ויקי "תחנת זמן נוצץ"
ShiningTimeStationWiki

הנכם מוזמנים לבקר בוויקי "תחנת זמן נוצץ", המבוססת על הסדרה שהביאה את "תומס הקטר וחברים" לארצות הברית (באנגלית).

הערות שוליים

  1. הערת המתרגם: תרגום זה מילולי ואינו מדויק, אבל נלקח בהשאלה מהגרסה המדובבת של "תומס ומסילת הקסמים". המשמעות האמיתית קרובה יותר במהותה ל"יום מאושר" או "יום זוהר" ("תחנת הימים הזוהרים" בערך).